måndag 21 december 2015

missanpassad

Idag bestämde jag mej för att börja veckan energiskt och bra och åka iväg på jumppa direkt efter att jag fört charlie till dagis. Åkte till godby och insåg att jag sett fel och passet börjar om 1t15min och seniortäningen höll just på att börja.... Ledarn sprang förbi mej och fick mej på 2 sekunder medlurad. Ni kan ju tänka er att ja känd mej lite på fel ställe där i gymme med alla 70+are! Nån lätt träning kan ja endå int påstå att de va, cirkel me lite puls mellan stationena, riktit tungt faktist och i ett skede skaka benen så att ja int visst hur ja sku orka fortsätta men man kunde ju självklart göra allt på sin egen nivå. Alissa blev lite otålig också så först ville ledarn hålla henne och sen blev hon riktigt arg så fick jag byta blöjan och amma, somtur var det bara sista varvet av cirkeln som jag missade. Är riktigt imopnerad över seniorerna, roligt att få se den andra sidan av åldrandet, på jobbet ser man när dom blir sjukare och tröttare men domhär var ju verkligen hurtiga pensionerer, sån ska jag också bli! Så kan vi med marcus gå på gruppträning tillsammans sen när vi är skruttiga och kämpa på varann, de sku ju vara drömmen!

Efter seniorträningen började mitt pass och det visade sej bli en super kombination med cirkeln och sen feel it light som är en pilatesinspirerad klass, lugn musik, mycky djupa muskler och kroppskontroll. Fick dessutom båda passen för bara ett kryss i kortet så va e bättre än de!

Nu sitter jag i soffan propp mätt av lunchen och pustar ut, Alissa slocknade direkt efter jumppan, blev ganska länge för henne att titta på. Om en timme skall charlie hämtas från dagis och före det skall diskmaskin tömmas och fyllas, sen är det igen full fart här hemma när storabror kommer hem!

Ibland tänker jag attt huhhu när jag får höra att oij vad skönt för dej att Charlie är på dagis så hinner du vila och ta de lugnt lite, jaaa, så mycky vila blir de ju int, städa, träna, byka, diska, leka, byta blöja och amma, brukar ju int ens hinna duscha efter träningarna förrens sent på kvällen och får gå och lukta svett hela dagarna.. Men visst, eget val lixom allt annat, tröttare sku jag vara om jag sku bli på soffan hela dagarna och skönare är det att sen när barnen (eller iallafall ena) sover och man får sitta ner med gott samvete.

Dagens lunch. För tillfället får jag int nog av rökt lax, mmmmuuummmmss! Men klagar int, de e ju nyttit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar