torsdag 5 november 2015

HC besök, träning och mat

Har ju tidigare pratat om min "förkylning", den ha gått i vågor lite bättre och lite sämre igen i en månad, har själv tyckt att det är en konstig förkylning då det egentligen bara varit sjuk hals, huvuvärk och trötthet. Idag åkte jag iallafall för att kolla upp det, mäst för att få en åsikt om att är det säkert att träna, som känt ska man ju int träna med sjuk hals. Nåja, om min förkylning sa dom att en förkylning har jag int, däremot misstänker dom nån sort av sköldkörtelsjukdom så redan på fredag ska jag på vidareutredning angående den... De känns ju skönt att dom verkligen gör nånting, dom lyssnade inte bara på mitt prat om förkylning utan tänkte efter vilket känns bra men nån sköldkörtelsjukdom har jag inte lust med...

Träna sku jag iallafall få men sku hålla mej till inte pulshöjande träning då det ännu int e klart vad som felas i halsen.. Idag blev det shape it = core träning. Har lite svårt med att äta före träning, så har gjort så att jag dricker en smoothie före och äter middagen efter, hur bra det är har jag ingen aning om men hellre så än att det sen är påväg upp tillbax på träningen och jag inte får allt ut av den
Idag blev det broiler, stekt squach och champigoner och sallad. ingen liten portion men nu när jag slutat med sockret har också kolhydraterna börjat smaka trä och för att hålla mjölken igång märker jag att det krävs mycky mat, har märkt en stor skillnad på mjölken sen sockret och onyttigheterna for bort, den är både vattnigare och mindre i mängd men alissa är nöjd så då antar jag att hon endå får det hon behöver.

Förresten, har lärt mej nånting nytt, nämligen att gå och prata med instruktören efter passen, frågar om övningar jag märker att jag har fel teknik i, förut har jag inte vågat utan tänkt att alla borde ju kunna göra en planka t.ex. men har blivit positivt överraskad över att dom tycks tycka att det är positivt att man kommer och frågar, självklart, det betyder ju att man vill göra rätt och därmed få ut mer av träningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar