söndag 11 januari 2015

skönt veckoslut förbi

Vi har haft ett riktigt skönt veckoslut, speciellt idag som vi faktist haft helt helt ledigt, vi har varit hemma HELA dagen. igår var lite mer program, på morgonen levererade jag tårtbeställning och vi hann aldrig iväg på babysim, sen var vi till ishallen sådär 3 timmar och och handla, fick faktist idag ett samtal om jag skulle kunna baka till tisdag, men hamnade tyvärr seja att jag kommer inte hinna, synd, men man måste bara seja nej ibland.. Idag har vi altså varit bara hemma, ut en sväng i snön med charlie, han älskar snö och att vara ute, det hade hunnit bli lite skara så han snubblade och snubblade men alltid bara up igen och vidare, en riktig kämpare! :) Imorgon är det igen dagisvecka som gäller, på tisdag blir jag med och äta lunch och på onsdag ska jag lämna honom där till lunch, på torsdag ska vi se om vi provar på vilan också, för det är ju faktist sista veckan inskolning nu, sen börjar det påriktigt.

Läste just igenom gamla inlägg och fastnade vid graviditeten med charlie, så länge jag såg på bara bilderna blev jag så magsjuk, det är ju så mysigt med en stor mage och att känna på alla sparkar men sen när jag började läsa om hur det var och all trötthet, humörsvängningar, foglossning, sammandragningar så blev jag bara trött, huhhu, tänk att vi kvinnor har hormoner som gör att vi totalt glömmer allt det jobbiga och bara minns dedär bra, fast visst är det ju bra, annars sku det nog inte bli många barn till denhär världen. Och sen, när man ser såhär bara på bloggen, ett inlägg vidare och plötsligt har vi varit med om det största i livet, då plötsligt sitter vi där med en människa i famnen och alla domdär graviditetsproblemen är borta och vi har fått vårt pris. Otroligt hur det går till.

Lilla söta skruttet <3 idag har han haft en så bra dag att jag vet inte när han senast varit så "gnällfri" tror faktist inte han gnällt en enda gång idag, lite vanliga bus som att hälla drickan på golvet med flit som är nån ny grej vid matbordet men annars ingenting. Pratat på i ett på sitt eget språk som ibland låter som estniska och skrattat och kittlat oss, han har nu också lärt sej vad naveln är och lyfter på sin egen och andras tröjor och sejer papa (=napa) och skrattar. Sin plasto mopo har han också fastnat för på sista tiden och backar och kör och står ibland och ser ut att fundera vad den felas, så roligt när man riktigt ser hur han gör lika som vi med mycket, som jag har fått veta att jag sejer ofta oij oij för det sejer nämligen han också, speciellt då jag sejer det så suckar han också och sejer ofter oij oij, han slår också händerna mot varann sådär somatt dom är lite dammiga, precis som marcus brukar göra.

Nej nu ska jag i duschen och sen och sova, eller vänta på att charlie vaknar, har jättesvårt att sova fören han kommer till vår säng efter att han flyttat till eget rum, men de blir väl bättre med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar