tisdag 13 januari 2015

kaka och soppa

Förra veckan gjorde jag för första gången en av mina absoluta favoriträtter (man kan ju fråga sej varför jag inte gjort det förut när det nu faktist är en så stor favorit) nämligen laxsoppa. MMMMMUMS! Den blev riktigt bra, en helt traditionell laxsoppa men knäckebröd med ost på till.

Charlie var också nöjd med soppan, fast fisk inte är en favorit.


Här har vi tårtårna jag pratat om, fick en beställning på "vanliga gräddtårtår", jaja, alla har vi ju olika syn på de men som tur lär dom ha varit goda. Blandade grädden i fyllningen med vanilj och citron kvarg så den fick lite syra och smak och fyllningen mer stadga, istället för sylt använde jag som vanligt frusna jordgubbar och hallon som jag denhär gången kokade med lite socker (eftersom de int finns inhemska frysta bär denhär tiden på året tydligen) dekorationen ser ni ju, hade köpt kiwi också för lite färg men den kom jag ju ihåg när det var klart, nå riktigt snygga blev dom ju endå :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar