måndag 19 januari 2015

dagarna går så snabbt

Känns somatt dagarna bara flyger iväg, just va de månda och nu är de måndag igen, förra veckan gick i en enda dimma av trötthet och flunssa från allas håll men nu ser åtminståne jag en ljusglimt och har timomed hunnit damsuga och torka golven i två hela rum ikväll, och plocka ort allt som låg på golvet då också och lakanen e bytta, just de! Intresseklubben antecknar..

Iallafall, veckoslutet spenderades som familjetid, dendär älskade familjetiden <3 kan int få nog av den! När alla är lediga, utan stress, glada och nöjda. Lördagen spenderades i simhallen och sen till famo för att hjälpa med lite det ena och lite det andra, när vi var hemma var det redan sovdags, söndagen var det ishall och söndagsmiddag som stod på schemat. Idag har charlie varit på dagis sista dagen av inskolningen, jag var till läkaren och butiken medantiden och sen hem och laga en supergod caesarsallad till lunch. När jag hämtade charlie fick jag höra att jag har en väldigt tålamodig och envis son, har han bestämt sej för nånting kan ingen stoppa honom, gården var som en skrinskobana men han hade tagit ett steg, halkat och fortsatt med samma stil, utan minsta gråt och gnäll, samlingarna sitter han duktigt på sin dyna och suger i sej allt vad som händer runt omkring och när det ska bytas blöja, då kommer dendär envisheten fram, dom byter nämligen allas blöjor på skötbord, men få nu sen dendär pojken att ligga på rygg, det som ingen lyckats med.. dom har försökt alla knep och funderar faktist på att börja göra som vi gör hemma, nämligen använda up & go, och byta då han står, som vi gjort nu senaste halvåret.

Nu blev det igen mycky men ingenting, imorgon börjar jobbet igen då, börjar med en handledarträff, får en eler direkt nu när jag börjar.. funderar nog nu hur klokt det är då jag intens själv riktigt känner alla klienter men men, de blir säkert bra! :)

Några telefonbilder.

Inatt ska vi krypa ner i nya rena lakan, köpte nya då vi var till ikea, tycker dom är jättesnygga!

I simhallen fick charlie en egen portion, phad thai blev det för hans del fast portionen var så stor så vi flyttade passligt mycky till en liten tallrik och så fick jag och marcus dela på det som blev över, god mat får man ju int slänga!

annars åt jag kyckling med röd curry och marcus vårrullar. simhallens mat är bara den bästa! Omnomnom! Iallafall det vi smakat på vilket alltid är av samma 4 portioner.....

Såhär ka det se ut när vi handlar med vår företagsamma son! :P

Nu skall jag läsa lite bloggar, ta en dusch och sen krypa ner under täcket, någo kvällsmål sku ju heller int sitta fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar