måndag 5 januari 2015

mat

Nåja, oij vad jag njutit av mat som känns gjord, inte bara värmd, dessutom behöver det intens ta längre tid ens utan bara lite mer planering.
För mej är mat viktigt eller god mat det vill seja, det är nånting jag njuter av.

Egentligen började vi redan på nyår, till nyårsmiddag blev det stekt rostbiff med ungsgrönsaker, bea och fetasallad.

Igår blev det skaldjursrisotto, har aldrig förut faktist gjort "riktig" risotto utan bara blandat ris och nånting, dehär var ju nog som en helt annan rätt.

Idag blev det nudelsoppa med kyckling och kokosmjölk, smaksatt med chili och citron.

För att riktigt njuta av kvällen då marcus är på spelkväll hos en kompis gjorde jag min favorit, ungssmörgås. Har nån nångong behov att att vinna mej på sin sida är det bara att bjuda på ungssmörgåsar och ett stort glas kakaoo, då är jag vunnen!

Kommer ha allt möjligt program till veckan, imorgon då marcus är hemma skall jag ta tag i en mössbeställning på hela 6 st. mössor och sy klart det, sen går ettpar kvällar till att baka en kakbeställning jag fick efter att jag bakat på jubileet, bara beställningar :P På fredag kommer marcus sitta i sekretariatet i ishallen till 2 på natten och lördag kommer vi alla att vistas i ishallen då jag lovat mej i sekretariatet (vilket jag tror jag ger över åt marcus, har nog suttit där förut men är så virrig och i egna tankar så marcus är nog bättre på dedär) Charlies rum ska ni också få se nån gång, bara jag hinner och orkar. Till kallverandan har vi dessutom skaffat förvaring så det ska nog också visas, det också när jag hinner och orkar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar