lördag 24 januari 2015

Nästan en vecka sen sist!

Det blir ju bara sånhärna tråkinlägg nuförtiden, vad vi gjort, inget speciellt lixom.. Nåja.. Första riktigt dagisveckan gick super, Charlie grät inte ens när jag lämnade honom utan gav en kram och sprang glatt till kompisarna, när jag hämtar honom blir han ändå alltid lika glad och då är det bara mamma som gäller! Varge dag har vi fått höra hur duktighan varit, på samma gång som dom konstaterar att dom är riktigt svettiga när dom får springa efter honom när han tömmer allt och är både upp i taket och ner på golvet samtidigt, durasellkaninen kallar dom honom, skönt för oss egentligen att få höra av "proffs" att vi inte överdrivit med att vi ibland får sucka över att han är av den lite livligare sorten eftersom man ofta får höra att "barn är såna, dom är överallt", det är ju bara så att charlie är lite extra överallt, men på ett glatt sätt, han menar aldrig nånting illa och är bara så nyfiken på allt och alla.

Mitt jobb har också börjat riktigt bra, på torsdag kom jag inspringandes till kvällstur och fick höra att dom glömt bort att jag är tillbax så dom hade skaffat en vikarie, nå, jag hade 0 enerigi och 100 saker hemma att göra så jag gick mer än gärna hem igen. På kvällen fick Charlie feber på fredag blev också ledig, fredag hade han i något skede där kring 38 grader och var lite extra hängig men nu är han sej själv igen, förutom att han snorar någo förskräckligt. Smönen för oss alla har väl också fått lida lite då han inte velat villa bli flyttad i egen säng så han har varit hela nätterna med oss, snarkar och snorar och pratar i sömnen... Suck... ska han också bli en såndärn i "göra allt möjligt i sömnen" typ? igår natt mumlade han nånting om mamma och idag på dagen brummade han som en bil och skrattade.. ganska sött är det ju nog faktist! <3

Idag hoppade vi över babysimmet när han nu är så snorig,  till stan måste vi iallafall för att skaffa en till bilstol och handla, lunchat blev det också och före allt det levererade jag en till tårta.

det fanns inte sådär jätte mycket att välja mellan med tanke på att vi ville ha med den direkt, hämtar marcus charlie från dagis måste han ju få med honom också så på måndag får charlie åka paketbil! :) En axkid minikid blev det iallafall, den billigaste dom hade, som endå är heeelt tillräckligt dyr, men vi kommer ju ha den flera år framåt så det får väl svida lite då, försökte nog se på begagnade men tycker dom sen är så gamla och slitna då man endå använder dom ganska många år. Vi får väl se hur denhär är, jämfört med den gamla tycks den väl ha lite mer finesser och barnet sitter lite högre upp men annars tycker jag dom ser ganska lika ut, tar lika med utrymme och så..

En bil var vi faktist också och kika på, vi går i tankarna att nu när marcus har firmabilen och arbetsresorna på det viset fixade skulle det kunna vara en idee att sälja våra bilar och köpa en stor lite nyare istället, just nu står det mellan farmare eller citymaasturi, idag såg vi på en honda som såg bra ut men på någo vis är vi båda sugna på en v70 igen, dom är ju bara så rymliga och framförallt krocksäkrasäkra bilar, dessutom måste dom ju vara bra när det finns så mycky av dom, sååå, det är väl egentligen en sån vi är ute efter. :)

Eftersom vi har köket helt tömt i väntan på att grannen skall komma och fixa det klart blev det mycky enkel men god middag, ris, vårrullar och sweet chili sås. Mums mums! köper dom från Puneh, en orientalisk butik, skulle jag bara veta vad allt där inne är skulle jag handla mer där för det är ju så gott, men man borde ju lite veta vad man köper också :D Borde väl åka ensam nångång och undersöka och fråga riktigt :)

Charlie tyckte det var gott och när hans rullar började ta slut gav han en skiva gurka åt marcus och nappade en rulle av honom, helt okey byteshandel!

Här fick ni nu många inlägg i samma, just sånhäna inlägg jag själv aldrig orkar läsa, men, jag ska bättra mej, nångång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar