måndag 13 april 2015

v.22

Mitt i v.22 är vi nu i, tänkte skriva lite tankar och mående just nu.

Såsmåningom börjar jag faktist förstå att det påriktigt kommer komma en till baby till oss och när jag nu tjuvtittade på vad som händer nästa vecka i magen och kunde läsa att babyn nu har en chans utanför magen blev det ennu mer verkligt. Nu sku ja bara såå villa veta vilken sort där inne finns så jag kan börja köpa grejer, ska nog inte köpa så mycky men ett eget mjukisdjur och speldosa ska den lilla få, lite egna kläder också men sku villa köpa nånting riktigt flickigt eller pojkigt denhär gången så får nog vänta bara, annars har vi ju allt färdigt, nu har vi möblerat i sovrummet så också att det bara är att flytta spjälsängen från charlies rum men det väntar vi nog ennu med, charlies säng får änsålänge stå i vår fotända tills vi kommer på ett vettigt sätt att få upp porten till trappan, där är lixom bara på ena sidan nånting att fästa den på... Annars har vi ju allt ganska klart, skötbordet står kvar, kläderna skall gås igenom blöjor och sånt köper vi sen i slutet och mycket mer behövs inte..

Själv mår jag jättebra just nu, visst känns det lite i höfterna ibland om jag skall komma upp från golvet t.ex. men inte dessto värre, svullen känner jag mej också men annars har jag bra med energi och boar runt. Allt känns lixom bra och lugnt.




Så mycket mer finns nog inte att seja, tänker mycky på praktiska förberedelser just nu, vad som kommer behövas med 2 små barn o.s.v. 

Nu ska vi äta middag iallafall! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar