torsdag 23 april 2015

fixan dag

Idag har varit en såndän ärenden på stan dag, varit och ta ofödd försäkring, till banken, handla trädgårdsgrejer, sommarkläder åt charlie jaa allt möjligt mer och mindre nödvendigt. Dehär betyder också att jag varit dendär dåliga föräldern som lämnat sitt barn på dagis fast jag själv varit ledig, bekännde faktist mina synder på dagis idag när ja förde honom dit men dom förstod ju nog mej helt och tyckte att det är bra att jag sejer när det är sånhänt extra istället för att smyga med det som många andra, dom känner ju sonen och vet att banken och sånt och charlie nog inte är en så bra kombination.

Nu är iallafall magen försäkrad och bankkoderna som charlie trott var nån slags leksak är hos mej igen, imorgon skall vi fixa på gården och i lusthuset med charlie när jag fått köpt lite sånt som behövs, då blir nog han glad, han som så trivs ute.

På hemvägen tog jag med lunch från elnas skafferi, har trott att dom har så dyrt där men var på åland får man en god rejäl lunch för 6€?


saftiga grillade broilerben med blandsallad och örtolja blev det, jättegott var det! Och fick dessutom äta framför tv:n! Hur ofta händer det?!

Nu börjar jag iallafall sakna min busunge och skall så småningom bara han har vaknat hämta honom från dagis. Han har varit så morgontrött nu hela veckan att det har kännts så dåligt att väcka honom, fast han endå är glad när han väl har dragit sej färdigt. Imorgon får vi iallafall sovmorgon (då lär han väl vakna klo. 6 ;P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar