onsdag 22 april 2015

13.8.2015

Idag var det både rådgivning och förlossningsplanering eller vad man nu ska kalla det. Rådgivningsbesöket gick åt till att gråta av nervåsitet över läkarbesöket men annars var allt bra, magen är precis samma storlek som med charlie i samma vecka faktist!

 Direkt efter hade vi läkartiden men som tur var dom en timme efter i shema så hann bra sitta och gråta ennu 1/2 timme och samla mej 1/2 timme före vi sku in, sen gick det bra att framföra hur jag kände för förlossningen och på kanske 5 minuter fick jag svaret att hon tyckte det lät somatt jag skall få ett kejsarsnitt, det var läkaren som var med på förlossningen och hon sa att allt förutom röntgenbilderna visar på att jag har ett för litet bäcken och röntgenbilderna är inget att lita på när det gäller sånt så för mej blev det också som en liten förklaring till varför det gick som det gick med charlie vilket underlättar tankarna kring den förlossningen. Iallafall, vid 39 fullgågna veckor alltså 13.8.2015 planeras snittet, sku värkarna starta tidigare ska vi bara in direkt så gör dom ett akut som det ju då blir, men ett akut i början av värkarna när barnet ennu mår bra känns helt okey. Så nu känns det bra!

Dagens mage då vi går in i vecka 24 :) börjar lixom vara lite klumpig snart, endå lyckas jag ofta glömma att jag ens är gravid. Får väl glida på dehär välmående nu sålänge det varar, just nu känns det ju att jag självklart orkar jobba till mitten av juli fast barnmorskan nog försöker lite varna varge gång att man sällan orkar till slut när man jobbar med vad jag gör...

Magen med charlie ungefär samma tid, v.23 här. Såg på bild framifrån med charlie och nu så är det stor skillnad, nu ser man tydligt framifrån en boll åt sidorna medan man med charlie inte såg nånting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar