torsdag 12 mars 2015

vår fynd

Äntligen kan jag faktist med säkerhet seja att våren ÄR här, nu finns det inga möjligheter på nån takatalvi! Har tilome intervjuat tanterna på jobbet och litar fullständigt på deras +- 80 års erfarenhet om väder och vind på dehär ön. Vårfåglarna kvittrar och vårblommorna tittar fram, så mycky energi det kan ge! (eller är det järntabletterna jag börjat knapra i mej som ger energin?) Energi får man iallafall och humöret stiger och blir mer positivt. Man får lust att raka av sej vinterpälsen och kasta vinterkläderna nånstans långt in i ett skåp och ta fram pigga, frecha, sköna, snygga vårkläder som egentligen ennu är lite svala speciellt på mornanrna och kvällarna. Jag har iallafall inlätt med lite vår schopping, sådär lite imistag, skulle egentligen handla på sparhallen, gik igenom maxinge och hittade lite här och där och så var klockan så mycket att jag aldrig hann med någo mathandlande, ojdå.

Först, min favorit från förra sommaren, H&Ms harembyxor i trikoo, sååå sköna och fast det är mjukisbyxor kan dom vara helt okey vardags snygga med snygga skor och en övredel som passar, sådär skönt avslappnat men endå helt snyggt. Har nu faktist 3 par av domhär byxorna fast i olika färger :D Domhär är också såpass mjuka och stretchiga i midjan att dom passar bra också nån med växande mage och jag vet att dom kommer också gå i höst när jag är nysnittad och hälst vill gå utan byxor.

Så till troligen mitt favoritfynd, skorna! Sommaren jag var gravid med charlie, vad jag led, att hitta ettpar skor som är så bekväma att dom passar ettpar svullna gravidfötter men endå snygga och framförallt i rätt prisklass var ju omöjligt, minns när vi var i köpenhamn och jag klämde igenom säkert alla skor i hela staden och ingenting dög, NU har jag hittat dom! Dom är mjuka och bekväma i bottnet, sådär lite lite för stora nu så dom passar bra när fötterna lite svullit och sist men inte minst, på prislappen stod det 94,59, skulle aldrig köpa ettpar skor för det priset MEN nedsatt blev priset tillslut 28€! Fick nog ett litet lyckorus!

Har hört att sånhärna billiga solglasögon håller sitt uv skydd en sesong, så har faktist varit ganska duktig på att köpa nya varge år nu senaste år fast det allti bli ungefär samma modell, nu hittade jag på H&M en ställning med förra årets modeller, 3€ för båda sammanlagt, inte illa!

Så nöjd med mina fynd! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar