fredag 19 september 2014

startskott

Startskottet för årets skördefest har alltså gått, i mitt fall i springandets täcken. imorgån blir det att fara runt på gårdarna.

vi var i god tid på plats så charlie hann få se både grisar, höns och efteråt ennu får.


smickrande i know, I mål kom jag iallafall och fast jag inte vann så mycket annat vann över mej själv iallafall och det är ju det som räknas. Orkade springa endå över halva loppet vad jag nu kan såhär gissa, resten blev det gått i rask takt, jag som aldrig sprungit förutom i skolan då man blev tvingad. Loppet var ju roligt och alla som kom i mål var nog helt sluta och hade gett sitt allt. Det gick alltså ut på en hinderbana, 4,5km lång, med några hundra meters mellanrum fanns alltså olika slags hinder, vad jag nu såhär snabbt minns var det ganska mycky balansering och klättring på stockar, jag som är livrädd att halka på stockar.. Man skulle både över och under olika fallna träd. Det fanns ett hiner var man skulle kräla i leran under ett nät varefter man (som tur) skulle springa längsmed ett band i havet så man hade vatten till låren ungefär, till saken hörde att bottnet var typ som ett tjärr och mittiallt föll man ner i leran så man stod där med lera till knäna, och det hände inte bara en gång... Därtill fanns typ såna rör som finns under vägarna som man skulle kräla igenom, genom några traktorhjul sku man, i slutet kom man till en åker och tänkte jaa men dehär är ju ett lätt hinder över åkern bara, tills man märkte att man skulle av och ann av och ann över höbalar och traktorsläp och bära med sej säckar med säd, här fuskade jag faktist lite, balarna var ju i axelhöjd för mej så på den första fick jag hjälp av en snäll man att komma över och resten rundade jag bara, det var nämligen helt tillåtet det också. På slutet tänkte jag nog börja skratta nästan fast jag var helt slut för i sista kurvan står det ett gäng på ca. 10st kossor! Där stod dom och klinga med sina bjällror och tittade på oss konstiga som kom springandes mitt i deras vardagsrum...

Tänkte nog redan vända om när jag såg i startten att alla såg så vältränade ut men sen sa marcus att de sir dom int alls de så lättede de lite.. Är nog glad över att jag deltog och roligt var det och nu är ju målet självklart att nästa år få en bättre tid!

Så vackra vägmärken överallt, följ bara äpplena är det enda man behöver veta om man ska skördefesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar