tisdag 16 september 2014

sisu

Nånting väldigt positivt som hände under förlossningen var att min sisu växte nånting förskräckligt, idag blev det tal om det då dom i myytinmurtajat testede smärttåligheten på män och kvinnor och sen ennu på kvinnor som fött barn utan smärtlindring och kvinnor som inte fött och kom fram till att kvinnor som fött har överlägset högre smärttålighet än alla andra. Marcus menade att han märkt en tydlig skillnad på mej, att jag ändrat hela mej på den fronten att hur jag tänker mäst med hur jag orkar. Förut kunde vi vara ut och gå och efter en stund att nää nu orkar jag int mer nu svänger vi, nu tänker jag att lite mer orkar jag ennu benen håller ju tilome, ni förstår vad jag menar.

Så fast förlossningen mycket tog ner på självförtroendet höjde den det mycket på samma gång, nog så att i dethär skedet kan jag seja att den höjde det mer än sänkte det, jag fick prova på att faktist inte orka mer men endå vara tvungen att kämpa vidare för det finns inga andra alternativ. Så sist och slutligen var det ju en jättebra upplevelse och under dom timmarna växte jag som person mer än vad jag gjort under resterande år tillsammans.

Nån annan av er som fött som har känt lika?

Lilla lillusen <3 för ett år sen gick jag längs med väggarna när du aaaaldrig ville ut, snart fyller du ditt första år och som du har lärt dej mycket nya saker och växt men tro det eller ej så har nog mamma och pappa dina växt och förändrats minst lika mycket som du <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar