torsdag 11 september 2014

J+A

På lördag var det ju då bröllop, ett efterlängtat sånt. Vi var så glada över att få dela deras stora dag! Det var alltså marcus yrkesskolskompis som gifte sej och på vägen har ju jag blivit vän med frugan också. :)

Det finns så ptroligt många bilder så jag vet inte riktigt vad jag ska välja, blir nog många tror jag :P

bakbänks selfie, let the party begin!


Jättefin vigsel i sibbo gamla kyrka.


Ris hittar dom nog i kläderna ennu om 20år! :)


Jätterolig idee, var allting började.



Ganska bra hade herr och fru samma åsikter men som bruden sa (om ja int minns helt fel) de sku ju vara tråkit om man sku vara överens om allt :)

Fin och god bröllopstårta, maten annars också bara smalt i munnen!

Det blev han som bestämmer var skåpet skall stå (va nu han iallafall tror ;) )


Domhär bilderna med bruden ser nu alla ut lite hur dom nu ser ut :D Roliga miner iallafall :P

Pojkarna kunde vara lite mer sakliga.


Bukettkastning


Och strumpebandskastning.


Många ville ha strumpebandet!

Med polttarigänget hade vi samlat ihop bilder till en bok och så fick jag berätta lite kort och improviserat vad vi gjorde under dagen, hoppas nu de int var för råddit :D

Brudgummen satt ribban högt för blivande gummar med 2 st väldigt känslosamma sånger varav han själv skrivit den ena.

PUSS PUSS PUSS!


Och valsas sku de ju också såklart.

Denhär gången var det brudgummen som blev bortrövad och för att få tillbax honom måste hon läsa en dikt som hon på polttarn fick till uppgift att skriva, en lista med ord som skulle finnas med fick hon av oss.

De bjöds på mycky "spratel vaten"

Jättefin gästboksidee hade dom.

När vi kom till programnumret rai rai behövde vi inte mer bete oss sas det, då började sprattlet påriktigt!

Domhär dansbilderna är ju lite roliga :D


Fick redan tidigt på kvällen frågan av Marcus #2 om han int kan få en vals sen senare, dehär va ju int precis en vals men runtslängd blev ja ordentligt :D senare fick han nog sin "vals" också, som nu int va en rikti vals men mer åt de rätta hålle :P Maape är nog den av marcus kompisar som jag klickat bäst med, i hans sällskap kan man slappna av :) Så maape du läser no int min blogg men ifall småfåglana sjunger kan vi no ta en vals till nångong :P

Ingen aning va som händer här men dom ser ut att ha de rolit :D

Dansgolvet fullt, musiken var i min smak, lite rockigt och swingigt :)


När bandet slutat spela fortsatt domhär 3....

Å nu tror ja no de e bäst ja int berättar mer... :D

Tack Ando och Nannu för ett super fint bröllop! Ni är garanterat inte dom enda som inte glömmer denhär dagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar