onsdag 27 februari 2013

Våren is coming

Idag kände jag hur våren är påväg, vi vaknade "tidigt" med marcus som är sjukledig p.g.a. sitt brustna ledband, åt frukost och gick ut för att välkomna våren med att röja bort bärbuskarna som förra året visade sej vara så gamla så dom knappt gav någon skörd, så nu är dom nedklippta i hopp om att i vår komma upp igen :)
Dethär med min karriär som skogshuggare visade sej att inte vara någon bra ide, jag skulle nämligen välja värktyg, först tog jag en liten yxa, slog och slog men ingenting hände, förutom att jag slog sönder plastskyddet som var på bettet, marcus stod brevid och skrattade och sa att sådär dum kan man bara int vara... Jaajaaa... Det gick inte bättre utan skydd kan jag seja, sen tog jag sågen, de gick vel helt okey, tills jag upptäckte att marcus haft ner halva busken på samma tid som jag hart ner bara några grenar, så ett tips, skall ni ha mer en gammal grov buske ta en vasuri eller vad det heter, en såndän krokyxa man tar bort grenar från träd iallafall. Marcus fick iallafall på ett ben fortsätta med buskarna och jag bar istället grenar till kokkon. Tog också en titt på växthuset som jag i år tänker prioritera först att få nåt liv i, allt ska ut och sen skall det fixas allt pånytt så det blir riktigt bra jord och planteringsbänkar. Krattade ihop lite av allt dött ogräs där och drog loss några träd, för att fortsätta skall det nog vattnas lite där för det var så torrt så det dammade så mycket. Sen ville vi ha kakao men mjölken var slut så körde till macken där halva byn satt i solen på kaffe, så blev att dricka kakaoo där då istället i 1,5 timme, riktigt skönt, tidigaste "uteserveringsöppningen" någonsin tror jag :p sen tillbax hem med mjölken, fixa lite mat, äta lite och somna på soffan men stund. Och nu sitter jag här och önskar att dagen inte gått så fort. Imorgon börjar jobbet igen påriktigt och det känns tröööögt. Nåå, snart e de sommar och lång lång ledigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar