mÄndag 6 mars 2017

nya jobbet

Jahhaaa 😊 har alltsĂ„ börjat nya jobbet pĂ„ folkhĂ€lsan, minns inte helt hur mycket jag skrivit om det men Ă€r alltsĂ„ ansvarig för kost och motion i Ă„lands mammakraft grupper, det innebĂ€r i princip att jag en kvĂ€ll i veckan hĂ„ller en grupptrĂ€ff för gravida i ungefĂ€r andra trimesten men alla Ă€r vĂ€lkomna. Mammakraft Ă€r ett holistiskt konsept alltsĂ„ skall hela mĂ€nniskan tas i beaktan, en trĂ€ff innehĂ„ller disskussion enligt tema, mellanmĂ„l och ett trĂ€ningspass, resten Ă€r ganska fritt för ledarna att bestĂ€mma sĂ„ nu nĂ€r första gruppen Ă€r igĂ„ng Ă€r det mycket planering, jag behöver ju bl.a. fĂ„ ihop trĂ€ningsprogrammen.

En trÀff förbi och nÀsta nÀrmar sej, tror vi kommer lÀra oss saker efter varge gÄng, dehÀr Àr ju endÄ nÄnting helt nytt men hoppas deltagarna fÄr ut vad de tÀnkt!

Idag har jag planerat onsdagens pass, mitt aaallra första pass jag ska dra nĂ„nsin! Tema Ă€r stabilitet och bĂ€cken och kommer ha ganska jĂ€mt delat pĂ„ mage, bĂ€cken och balans med en liten uppmjukande uppvĂ€rmning och avslappnande avslutning. Har kommit sĂ„ lĂ„ngt att jag ikvĂ€ll fick provköra passet och de va riktit skönt faktist! Blev nĂ€stan riktit överraskad 😀 haha 😁 ettpar smĂ„ justeringar gjorde jag men annars var det toppentoppen! imorgon och onsdag tĂ€nkte jag ennu köra igenom dom sĂ„ dom sku sitta lite bĂ€ttre, dehĂ€r med att minnas vad som kommer till nĂ€sta Ă€r nĂ€stan svĂ„rast!

DehĂ€r Ă€r sĂ„ utanför min bekvĂ€mlighetszon men det Ă€r en ivrig nervositet jag har i kroppen, dehĂ€r Ă€r roligt! Och tĂ€nker intens tĂ€nka pĂ„ att gĂ„ i lĂ„s och glömma allt för i can do this! 😆

Tog lite selfien i vĂ€ntan pĂ„ att paddan sku starta nĂ€r akkun to slut 😁

Blivit en hel del planeringspapper

FĂ„tt verkligen börja anvĂ€nda spotify, brukar hellre ha tyst i huset Ă€n musik men de finns ju massor bra som tilomed jag kan tĂ€nka mej ha att spela pĂ„ dagarna, t.ex. en "focus" playlist och en med lugn pianomusik 😉


Hej hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar