fredag 24 mars 2017

dagsuppdate

Ooh va jag hade planer för idag, vaknade så pigg och for piggt iväg med barnen på jomppa. Handlade lite på vägen hem, när vi kom hem åt vi och jag la barnen och vila och satte mej själv ute i solen, drack en kopp te och åt 1/2 saftigt winerbröd. Gick in, satt mej på soffan och somnade, vaknade nån minut senare av charlie som sa mamma sätt int ögonen fast titta va elsa gör i tv:n, väääärldens kroppsvärk och jag var så trött! Tänk vad nån minuts sömn kan åstadkomma!? Efter det har det varit ett släpande på benen, somtur hade jag gjort middagen klar igår så det behövdea inte göras utan istället for vi ut nät alissa vaknade, planterade lite vårblommor på trappan och gick in för att leka med duplo, vi byggde ett slott av precis varendaste en kloss och det finns många, åt mellanmål, såg på frost ennu en gång och så kom marcus äntligen hem, åt och så for han igen och vi började med kvällssysslorna.

Blev riktigt nöjd med blommorna 😊 

Just nu sitter jag och väntar på att denhär lilla ugglan ska somna, hon har så många bestyr om kvällarna att det tar en tid, de aka fixas med täcken och blöjor och ses till att de nu är rätt tutt och att det med säkerhet bara finns en i sängen annars blir hon arg 😁 oij oij dendär lilla tösen, i torsdags hade hon en disskussion med en flicka i ungefär samma ålder, dom gick till varandra på jomppan, ena vifta med armarna och sa glatt heeej hulbulabäläbuu och andra svara heeej häläbäläbuu och så fortsatte dom på sitt eget språk, skratta lite imellan och visade, borde ha fått det på film! 

Men NU! Nu skall jag i duschen och sen läsa in mej lite på mammakraftmaterial 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar