måndag 15 oktober 2012

Oij oij

Har nu räknat ihop vad det far pengar till för min sida, blev ganska överraskad och fundersam.. Shopping far det mycket mer än vad jag trodde, men jag har också sparat mer än jag trodde, faktist så for 1/4 av lönen denhär nån till spar och tyvärr lika mycket till shopping, största utgiften var räkningar som jag också trodde. Mat vet jag inte förrän vi räknat ihop marcus för jag tror han köper mer mat än jag så enligt min summa så blir det alldeles för mycket i mån, nöjen och äta ute var så lite att is intens bry mej om den sidan. Intressant dehär! Rekommenderar faktist alla att göra en liten plan på ekonomin om inte jag är den enda som inte har en sån förståss... Svaret såhär långt blev ät billigare och shoppa minder!

6 kommentarer:

  1. vi fundera också här enda vart våra pengar far. Ja shoppar o kanske lite för mycke :/ om man räknar bort låne-amorteringarna så tror ja största pengslukaren e matbutiken :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo ja tror sen när vi ha räkna marcus pengar att de far helt för mycky ti matbutiken, sku villa att de sku fara ca. 50€ i mån men nu for de ren när ja bara sir på mitt... :/

      Radera
  2. Vi skulle aldrig klara oss på 50e i månaden på mat. Hos oss far det nog alltid över 400e. Men då räknar jag med blöjor och allt som vi köper i matbutiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo ja tror att de no kan bli svårt att komma ner ti de, sku seja att de nu far ca 100€ om int mer, men just när ni ska ha blöijor å sånt så de kostar ju myky...

      Radera
    2. alltså ja mena ju 50€ i veckan :D

      Radera
    3. ja tänkt o att 50e i månaden, för åt oss far de nog 50e i veckan, beror ju lite på va man lagar för mat :)

      Radera