tisdag 3 januari 2017

Nyårslista

Måst nu väl bara göraen sånhän ja också! :P

Gjorde du nånting i år som du aldrig gjort innan?
Hittade medvetet en balans hälsomässigt och i hela vardagen egentligen, rutiner.
Jag har haft mitt första doulauppdrag vilket ju var stort.
Jag utbildade mej till amningsutbildar utbildare och höll min första amningsutbildning för stödpersoner.
Jag var med och startade amningsstöd på åland.

Höll du ditt nyårslöfte?
Nyårslöften är till för att brytas så sysslar int med sånt.

Vilka länder besökte du?
Lettland var väl det enda? Tror inte vi ens var till sverige?


Vilket datum kommer du att minnas?
Dehär året har mäst handlat om just rutiner så har nog inget speciellt datum sådär.

Vad var din största framgång under 2016?
Hmm.. Allt jobb med mej själv, att hitta dedär inre lugne, att äntligen kunna känna mej snygg i kroppen fast jag vet att den inte är "perfekt", att lära mej att känna mej lika bra som andra.

Bästa köpet?
Har varit så fattig så jag int köpt nånting :D Men en del fina kläder har de ju blivi...

Gjorde nånting dej riktigt glad?
Det att jag äntligen strandat och kan börja lära känna mej själv igen och ta upp mitt eget liv, fast jag är mamma behöver inte hela min tid kretsa kring dom jag behöver också få ha vänner, egen tid och förhållandet behöver få sin tid, den insikten gjorde mej glad.
Att bli frågad till gumor till en liten tös gjorde också mej riktit glad!

Vad spenderade du mäst pengar på?
Sähär vad vi i dehär hushållet spenderat är det nog mat och alla kostnader med hushållet.

Vilka sånger är 2017 i ett nötskal?
ja e chokladkladklad xD näää... dedär fatta bara marcus men har int rikit någo såna..

Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Har nog väldigt lite tänkt på vad andra tycker dehär året men första halvan iallafall sku ja ha kunna tänka ennu mindre på av andra tycker och tänker om mej. Stressa är också nånting som är onödigt.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Om jag ska välja nånting så umgåtts med alla i borgå, men det har jag också gjort så mycky som tiden och möjligheten funnits. Resor är ju också roligt men där samma, tiden, pengarna... Väljer att inte önska tillbax, det som varit har varit.

Bästa filmerna du sett iår?
Alltså har ja ens sett en hel film utan att somna i mitten? Tror int de..

Bästa serien?
Vi har haft som avslut på dagarna med marcus att se på salkkarit (sjunker genom golvet av skam :D) men en serie jag tyckte om var tjockare än vatten som gick nu i slutet av året. Halvvägs till himlen är också rolig men den missade jag lixom lite. Tycker om svenska serier.

Bästa boken du läste?
Fick till julklapp en bok om hur man gör olika flätor, den enda jag läst iår men den var ju bra :D

Saknade du någon?¨
Släkt och vänner i borgå, sku villa ha mer kontakt men de e ju en bit bort och jag är absolut ingen sitta och tala i telefon eller typ skype typ.

Hur skulle du beskriva din stil 2016?
Där har jag börjat hitta hem faktist, mäst blir de ju träningstrikoer och topp men sådär annars har det blivit mer och mer domhär vama "mina färgerna" i naturens och höstens alla färger, lite mörkare murrigare färger. Jag har hittat till dom lösare övredelarna, så skönt att int behöva tänka på krovar som synns men endå se välvårdad och snygg ut, nu när tissarna dessutom försvunnit ser jag int mer ut som en tunna i såna övredelar. Hemma försöker jag också nu klä på mej också på hemmadagarna när jag faktist har t.ex. byxor som sitter och inte klämmer och glider och är obekväma.





De bästa nya människorna du träffade?
Funderar över vad jag träffat för nya människor som lixom blivit kvar, ettpar från mammagruppen som jag gillar väldigt mycke och en hel hög härliga doulor som jag lärt känna bättre, en liten gudotter här på ön så jag faktist har möjlighet att finnas där och många "lagkamrater" på träningarna för det är så dom känns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar