tisdag 17 januari 2017

hormoner

När jag ammat har jag haft 0 mens, mellan graviditeterna hann jag med en eller två mensar om jag minns rätt och det då jag slutade med minipillren, i oktober kom min mens tillbaka denhär gången helt av sej själv trots minipiller, efter det har den inte slutat... håret är fett, jag har fått finnar, känner mej uppblåst och hungrig (eller sugen) mäst hela tiden...

Imorgon skall jag äntligen få nytt preventivmedel, ska prova p-ringen, har använt den förut och då funka den bra. Mycky prat om hormonfria preventivmedel nu men för mej är det absolut inget alternativ, har en sån förgävli mensvärk utan, tror jag var 13 när mamma släpade med mej till prev första gången föratt jag hamnade vara hemma från skolan en gång i mån bara föratt det var så sjukt att jag nästan spydde. Så, hormoner åt mej tack!

Nu hoppas jag på att få nån slags reda med dehär! Enligt barnmorskan på prev är det inte ovanligt att blöda lite helatiden när mensen kommer igång efter så täta gtaviditeter så hoppas ju att det ska ge me sej snart. 😊

Hör om så många som sejer att mensen kom tillbax regelbundet typ när efterblödningen tog slut, för mej igen tog det då iställe över ett år och så blev den såhär, har ju säkert mycky att göra med minipillren förståss. Andra som haft såhär? När har mensen blivit normal för er?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar