onsdag 25 januari 2017

Livstilstatus

Dehär sku ha publiserats igår på dagen men tydligen int... Nu kommer de iallafall 😀

Nu är det 3 mån? Sen ja bestämde mej för att dra i bromsen och låta huvet hänga med kropppen och det var sååå rätt beslut! Under domhär mån har jag hållit vikten på helt samma, eller domdär +-2 kg som nu dag till dag kastar. Träningen håller på 5 gånger i veckan, nån vecka 4 nån 6 men sådär i medeltal. Jag har hittat glädjen i att träna, det att jag ibland får springa ett varv efter alissa eller liknande känns inte som hela världen utan blir bara en extra pulsintervall. Jag rör nu på mej för att må bra och ha roligt, inte för att få resultat och det känns som att jag nått ett mål jag inte satt upp, ett mål jag inte visste kunde finnas utan som behövde växa fram. Styrkemässigt känner jag att det händer saker sakta men säkert, teknikerna börjar sitta och nu känns 12 ans kettlebell som "min" vikt men visst är 20an helt passlig också då jag vågar ta den, när det gäller typ marklyft eller knäböj i cirklarna. Förut höll jag mej till 10an på det mästa och 12 an på dom större musklerna. 

I något skede skall jag lägga upp ett nytt helt riktigt mål, vill ha fettprocenten ner ennu lite och musklerna mer fram och så förståss orka mer men det känns lite självklart. Nu låter jag iallafall denhär balansen gro in ordentligt och vårens och sommarens stora utmaning blir att få ihop allt med som det ser ut hela 3! jobb, familj och träning, 3 gånger i veckan har jag tänkt hinna träna och sen få in varge dag nånting mindre, typ dansa loss me barnen och gräva i trädgårdslandet som jag nu verkligen tänker försöka få igång! Ikväll skall förasta satsen försås! Men mer om allt sånt kanske ren imorgon 😊😉 ser ut att bli lite nya vindar och utmaningar igen! 

Nu skall jag passa på att bara slappa tills alissa vaknar, sen ska charlie hämtas från dagis, han trivs annars jättebra men är såå trött när han kommer hem då han inte sover dagsvila där men nattningarna blir ju iallafall snabba och han är lugn, snäll och äter bättre än på länge då han kommer hem 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar