tisdag 4 oktober 2016

Bobban

Har varit så stolt över mina sammanlagt 2 flunssadagr under dehär året men nu fick jag några till... På torsdag började det och sen dess har det varit... Sådär halvt, sjuk hals, huvuvärk, lite snuva och 0 energi..

Vi har varit ganska mycky till skogen med barnen, där river dom inte huset av tristhet och där får jag min energi för att orka igen till kvällen. Att vara sjuk som småbarnsmamma borde vara förbjudet! Alissa är också hostig och snuvig och sover lite oroligt vilket innebär att jag int får nån sömn heller så känns att det inte finns en chans att bli frisk heller, på veckoslutet fick jag en sovmorgon och sov till 10,30 men hur många gånger tror ni inte att jag vaknade före det?

Nåja, nu ska de snart bli bra! På torsdag ska jag vara frisk har jag bestämt mej för! Saknar träningen!

Idag har vi hunnit med mycky känns de som sådär enligt förutsättningarna, förde charlie till dagis och kom hem, lekte lite med alissa, åt lunch med damen som vägrade äta, sen tog vi båda en tupplur hon två timmar jag en. Så iväg till butiken och sen och hämta hem charlie.
När vi kom hem planterade vi lite höstblommor att ha på trappan, var också en sväng till skogen efter mossa.

Lite rådd i bilderna men efter middagen blev det bullabak, ersatte sockret med honung och det blev jättebra! Hoita till ifall ni vill ha recept!

Tyckte att ja skulle klä på mej riktiga kläder idag för att känna mej lite pigg, tog tilomed i söndags emot en mårdhundsfälla av en av byns jägare iklädd pyamas, nej inga hemmakläder ens utan en helt renodlad pyamas, kan väl försvara mej med att jag hade tänkt klä på mej men om två timmar var plötsligt om en kvart :D nåå så farligt var ju int de, var int naken iallafall 😆 iallafall, på tal om kläder är de så skönt nu när de blir svalare och man faktist får klä på sej lite varma fina färger och sköna tyger!


Till middag hade jag under dagen en karreebit i ugnen så det blev pulled pork med colslaw i tacobröd. Förresten, jag har alltid trott att det är så svårt att göra egen majonäs, int konstit som dom i alla kockprogram står och vispar förhand och det skär sej, hittade iallafall ett superknep! 1ägg, 1,5dl olja, salt och lite senap, allt de i ett stort glas och så ett surr med stavmixern, tar typ 3 sekunder!

Annars har vi varit mycky i skogen, typ varge dag, charlie älskar skogen, alissa har ennu svårt att röra sej men brukar trivas en god stund vid lingon eller blåbärsris och sitta där och smaska 😊

Dessutom har vi varit lite sötsugna så en dag blev det banan kaddkaka eller va man ska kalla det, hoijta till här också för resept, nog för att jag lagt ut de på instagram också.

De e väl lite våra dagar nu, imorgon är det dagisfotografering och familjecafe här i eckerö på shemat och LEDIG kväll för hela familjen, hade blandat och trodde det var ikväll marcus sku vara hemma och blev lite besviken, men så just som jag kände att blä fick jag en kram och ett "de va jättegoda bullor" och jag blev glad igen ❤️ känns som vi entligen börjar stiga ur babydimman sådär ordentligt och får syn på varann igen, så skönt! Men samtidigt frustrerande då jag iallafall känner att jag saknar tid tillsammans.



2 kommentarer:

  1. Majonnäs är nog något som lönar sig härefter att fixa själv! Så slipper man konstiga emulgeringsmedel m.m.
    Jonas brukar lägga lite vinäger i också, sen smaksätta med senap och typ vitlök ganska ofta :D

    De är väl typ samma sak att använda hela ägget eller bara gulan. Om ja har förstått rätt så mena Jonas att konsistensen blir bara lite annorlunda :D Men bra att tajma det så att göra bananpannkakor med vitorna och sen majonnäs av gulorna! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måst prova lämna bort vitan p si hur de blir! Men då ska de säketr vara två :) man kan ju smaksätta nästan hur man vill, chili sku säkert bli gott, eller hackad saltgurka :) vinägern ska ja absolut prova, allt brukar bli bättre me lite viräger :D

      De e no absolut bättre att göra själv när de e så enkelt, färdiga har ju massor av konstiheter i sej... :/

      Radera