tisdag 18 oktober 2016

mammalyx och en kvällshälsning

Gokväll! Ikväll fick jag lust för lockar så blev lite flätor efter duschen, älskar dehär när vardagen börjar landa, vi är ute ur babybubblan för några år framöver och börjar ha domdär riktiga rutinerna. Första året pratas det så mycky om just rutiner, vad har ni för rutiner med babys?, nå sanningen är ju den att dagens rutiner gäller oftast inte mer imorgon men ju äldre barne blir destomer kommer domdär riktiga rutinerna och också mamma och pappa hinner ibland få tumistid att bara andas, eller tid för sej själv. Visst är babytiden jättemysig och härlig men tung. Domhär kvällarna som marcus tränar börjar faktist vara ganska sköna, lägger barnen, tar en dusch, får en stund för mej själv för att sen hinna ennu en stund vara med marcus och gå helt för sent i säng.


Nu tänkte jag läsa lite i en tidning jag köpte ren för par veckor sen men inte tagit mej tiden att läsa, har inte läst den förut och köpte den egentligen bara för att den var billigast och lät endå intressant, lovande? Får se :)

Idag blev det förresten inte den vanliga tisdagsyogan då jag trodde den hade höstlov men sen iallafall inte hade det vad jag försto så vi var istället på move it+shape it, charlie var så lycklig över att få komma på "dansjomppa" så han bara hoppa när vi skulle åka för att sen hitta en fotbollsträning i andra sidan salen som han följde med nästan hela timmen istället för att dansa och alissa var ifarten som vanligt och sprang slalom runt alla i salen. Själv undrar jag om jag såg lika stel ut som jag kände mej eller möjligtvis ennu stelare, move it är mycky rumpskakande och höftrörelser och jaaa... Kan se roligt ut :D andra delen var shape it som är som rumpa mage låt, hade båda barnen först och sen bara charlie som tyngd vid höftlyften och kan seja att 25kg som sen blev till 15 som extra tyngd kändes ganska bra efter dom 20 första lyften, räkna int men många blev de...

Nåja! Imorgon är marcus i sverige hela dagen så då blir det bara jag och barnen här hemma, på dagen får vi kaffegäst med alissa och på kvällen ska vi alla iväg på doulaträff, vi har en kväll med praktiska övningar, inte föda barn men vi övar olika massage, akupressur och tens apparater bland annat, ska bli skööönt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar