fredag 6 maj 2016

Utmaning

Då var min utmaningsmaj igång!
På onsdag hade vi första träffen som gick ut på info om vad vi förväntas göra, fystest, vägning. Hade väl förväntat mej någo ganska strikt när de gäller maten men istället var det typ du äter ren bra, bårt med godiset på veckoslute bara. Ett alternativt kostshema fick jag endå, ifall jag känner att jag vill och kroppen orkar, eller de var lite lika för alla, alla är ju redan igång och lever ganska hälsosamt. Pointen med det var iallafall att när vi redan äter helt bra är det onödigt att gå och ändra, iställe ska vi konsentrera oss mer på träningen och se till då såklart att kroppen får det bränsle den behöver. Socker ska vi förståss helt vara utan lika som alkohol, bröd, ljus pasta jaa sånt som nu int är nyttit, men det vet nog alla i gruppen sen förut att man borde. Dehär kost shema är egentligen ganska lika som jag har ätit nu sen kom igång, lite mera fokus på mängder då bara egentligen och att domdär karkkidagana far bort, bessutom var där nog mer fett än jag kanske nu ätit och mindre kolhydrater istället, ska nog försöka gå enligt kostshema iallafall sådär ungefär, sen får jag väl då byta ut nån fettkälla till en annan sort om jag ju just då int har lust för t.ex. Nötter men jaa ni förstår.

Träningen ville hon som grund ha in 4 pass "målträning" 2 pass "stödträning" och ett pass aktiv vila (typ promenad då) denhär veckans shema ser ut som följande för mej (det får vi själva lägga upp beroende på hur vi har möjlihet så hjälper hon till och kollar att allt är ok) 

Ons: move it + feel it and relax
Tor: mix it light
Fre: hemmaträning
Lör: aktiv återhämtning gräva bort 3x1,5m gräsmatta
Sön: hemmaträning eller intervall promenad
Mån: mix it styrka + feel the steam
Tis: hemmaträning eller intervall promenad

Eftersom jag inte har någo exakt mål, bara helt allsidit träna lroppen ti att bli starkare kan ja ju egentligen välja lite vad ja vill, försöka få de mångsidit.

Dessutom har vi varge morgon när vi stiger upp en kort jumppa som tar just 2 min så kroppen vaknar. 

Så det är vad jag håller på med nu kommande månaden!

Vågen steg ja ju på igen och fettprocenten hade gått ner nån procent och vikten va de 2-3kg sen mitten av februari, helt ok med tanke på att jag känt att det inte hänt nånting alls. 

Fysteste då.. Nej huij... Hon pointerade att nu ska ingen bli sur dehär är noll läge, nästa gång däremot om man ennu har samma resultat kan man få bli sur. :D gick ut på knäböj med 20kg vikt, armpressar, burpies(hur de nu skrivs) och situps. En minut av alla och så räknades de hur många godkända det blev. Knäböj klarade jag 29, armpressar 17, burpies 15 och situpsen stannade vid 0. Har haft jättesvårt med situpsen och det bara lixom int konektar, stannade efteråt och prata om dom och fick lite tekniktips och att ha stöd till fötterna att dom hålls på plats och de gick ju! Blev så glad! Kan vara lite arg på dendär magen ibland då den int vill samarbeta men försöker tänka att den faktist blivit inom lite på 2,5 år uppskärd och musklerna losstagna två gånger, då har den väl all rätt att bråka lite och jag får bara ha tålamod.. Iallafall, bättre ska de bli när de gäller alla delar hoppas jag!

Just nu känner jag nog mej lite stressad över dehär, kanske föratt marcus igen är på fastlandet på lätkä hela veckoslute och jag ska få in träningen med barnen och hinna med aölt annat jag sku villa få gjort nu mittiallt, men på samma gång är jag ivrig och vill verkligen tighta till denhär kroppen!

Gruppen verkar iallafall riktit bra, ett bra push att komma vidare ut ur bekvämlighetszonen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar