onsdag 2 mars 2016

Vardag

Känner att jag och alissa nu äntligen börjar få nån struktur på dagisdagarna, int har de bara tagit 1/2 år! :D men att få henne att sova regelbudet på dagarna har varit svårt och när de sen ha blivi väckning mitt i sömnen för att föra å hämta från dagis är de ju klart att de blir svårt men nu ser du ut att bli ljusare tide!

Tisdag, onsdag, torsdag är charlie på dagis nu, märkte att han gärna är hemma och tar det lugnt efter veckoslut med program så måndag är vår hemmadag, tisdag och onsdag är mina städ och byk dagar, medan alissa sover försöker jag få så mycky som möjligt gjort och så lite ta det lugnt också, läsa tidning, blogga, äta, sånt. Torsdag åker jag och alissa iväg på jumppa, sen hem till lunch och så göra vad vi nu tycker passar, fredag är det hela gänget som åker på jumppa om vi orkar, det är mitt "valbara" pass så det är mer avslappning (konstigt hur de ändrar, i början var också feel it lighten utmanande och tungt för speciellt magen och nu känns det mer som stretch med domdär springa efter barnen intervallerna :p)

Dagens mor, bor ju typ i dendär tröjan :D sku int behöva andra kläder nästan! ;D

Idag har jag vikt i skåp alla 4 maskiner byk jag tvättade igår och lite plockat här hemma, det tar aldri slut dedär plockande och det känns att man helatiden ligger ett steg efter i städningen! Nu ska jag iallafall värma lite av gårdagens mat och läsa tidning, ligger efter med 3 st, är tydligen bättre på att köpa än att hinna läsa :D fast denhär gången råka ja faktist hitta 3 st i samma hylla för nån ynka € nedsatt så fick alla 3 för typ ens pris så det är orsaken. :) ikväll ska jag söka sandra från båten då hon kommer hit, vet int alls hur länge hon tänkt vara här men enligt mamma är hon nog inte över en månad :D tänkte försöka lura med henne på jomppa nån dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar