tisdag 15 mars 2016

Förra veckans mobilbilder

De ha blivi lite dåligt bloggat nu igen.. Känns att de int finns tid bara, finns så mycky man sku villa hinna med å nu börjar de ju bli vår dessutom me alla dess sysslor, bara de blir lite varmare ska gården vårstädas å fönstren borde tvättas men väntar på lite finare vårdagar för de! :) nu ha de ju iallafall vari på + sidan en längre tid och snön e så gott som borta så int ska de väl ta läng tid mer så kan vi seja att våren är här påriktit!




Här hemma får ja allti sån blomabstinens när man går in i mars. Tulpaner pryder borden och snart ska jag nog handla lite vårlökar att ha i krukor inne bara dom kommer ti butikena! Dom e ju lite mer långvariga och så frescha dessutom! :)



Igår var vi med barnen till skogen efter påskris, tog alissa i bärselen och till min lycka har nog min rygg blivit starkare, fick förut så sjuk rygg att ja int ha villa använda den men nu gav en ny chans åt den som tur, nu kan vi nog ha fler skogsutflykter med sälen, charlie älskar ju skogen och att upptäcka där och hitta var man kan gå. Påskriset fick vi iallafall pyntat och charlie är sååå stolt över "julen".

Helt i tidsordning blir de int men de bryr väl sej ingen om?! På veckoslutet hade vi hockeycup, själv känd ja mej för osäker för att spela fast alla nog försökte övertala mej, sen när det väl var cup harma ja mej lite men var iallafall med å heija och hjälpa, hade fixat smoothien och ägg till cafeet och stod där 7 timmar på lördag.

På veckoslutet blev det pizza, troligen hela familjens favorit, eller en av favoriterna iallafall! Marcus fick fylla en och jag en då jag imistag gjorde en lite för stor deg... Kom på sen att jag ju nog brukar göra på halft paket jäst :D

Och såhär såg det ut idag före dagsvilan, roligt att dom mer och mer har nytta av varann i leken, nog föratt lillasyster är lite ivägen och bara söndrar och förstör.. Men ibland funkar det bra :)

Och så sist men inte minst, en sånhän bild hittade jag också, borde skärpa mej med maten.. Fuskar mer och mer och det smyger sej in kolhydrater "bara idag".. Nå kilona rör sej ennu så så farligt tycks de ju int vara men märker på mående nog att de fuskas... Lasagne ha de blivi ganska ofta på sista tiden, har använt fullkornsplattor men förra veckan blev det spenatplattor fast jag läste på paketet att fullkorns var bättre... Aij aij...

Idag har vi hemmadag igen, charlie har sån hosta och jag känner mej int heller riktit kry, hade ingen kraft på gårdagens träning och då blev det ennu dubbelpass, mix it styrka som är en tyngre klass styrketräning som man från namnet kan gissa och steam it som är i värmen en blandning av yoga, pilates och stretch, trodde att jag skulle spy i mitten av styrkepasset, fick stå en stund med huvet mellan benen för att kunna fortsätta och i värmen sen var kraftena borta, fick int upp ryggen heller när vi sku sådär stå på axlarna och doppa tårna över huve, försökte och försökte men den bara int steg....
Har nog nån konstig flunssa, ingen snuva eller så men rösten far ibland och krafterna är borta...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar