tisdag 4 april 2017

rutinförändringar

Första dagen kvällstur idag, när jag jobbar kväll för jag barnen till dagis till 10, på det viset hinner dom med på morgonsamling där det gås igenom vad som händer, vem som är på plats och sånt, det blir alltså bäst för barnen så, själv får jag köra hem tibax och döda några timmar med städ, byk, egen tid för att sen åka iväg på jobb.
Marcus som har paketbil som arbetsbil får sen hämta vår bil med bilstilar för att åka efter barnen som ju går på olika dagis, ett himla hit och dit men vi blir väl vana.

För charlie som nu så länge gått mån-tors 9-15 var det nog en liten chock på morgonen när han skulöe direkt in och för första gången fick jag lämna en snyftande pojke på dagis. Vi har ju nog pratat och gott igenom hur domhär dagarna nu kommer se ut men när hand rutin sen var annorlunda när han kom till dagis blev det lixom konstigt, nå de blir nog bra det också när han får in sin nya rutin som är ingen rutin utan olika alla dar och veckor.

Själv har jag ju fått gjort hur mycket somhälst, både byk och diskmaskinen snurrar, torrvarorna rensade i skåpen, plantorna har fått sin kärlek och nu bara sitter jag, ska nog ta tag i kvällens middag och vika lite byk ennu också har ju 1,5 timme kvar före jag ska iväg.

Dehär med middagarna blir ju också en liten utmaning, deld vet jag att barnen är vrålhungriga då dom kommer hem och dels är marcus såpass osäker när det gäller matlagning så ska han behöva laga mat snabbt och vakta 2 st hungriga barn är nog resultatet kaos, därför får jag förbereda så det alltid finns nånting att antingen snabbt värma i micron bara, idag gör jag en stor pripelsås som dom får äta av idag och imorgon, tillbehören för dom själva då koka typ spagetti eller vad dom nu vill ha eller så att det finns någo ok färdigt alternativ. Men som sagt har jag ju tid här mellan dagishämtning och jobb så det ska nog inte bli problem bara det planeras.

Känner mej redan helt slut bara av allt tänkade över hur allt skall pusslas ihop, här samtidigt sku ju barnens sommarledighet in så sommarn behövde planeras, vi har som plan att skicka barnen nästan en vecka till borgå för att få ihop så dom kan vara 2mån lediga, hur ska vi klara det?? 😀 

Somtur tajmade vi dehär till våren, våren ger energi och der är då det är som enklast att hitta domdär stundena att återhämta sej, fast de så sku innefatta trädgårdsarbete men just det är återhämtning för mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar