fredag 7 april 2017

första veckan klappad och klar

Första arbets och dagis veckan klar, nu är vi lediga fre, lö, sön, jobbar ju 75% så blir lite extra lediga dagar och jobbdagarna är 6timmar (ibland nån 12 timmars).

För charlie har ju bara tiderna endrats och nu när han sett vad det betyder har det gått bra.
Alissa trivs bra på dagis, munnen lär ska gå i ett och så har vi fått höra att hon är bestämd, vet vad hon vill och ger inte efter, en liten boss 😁 viken tur att hon endå är snäll, lite hade hon skuffat undan en pojke som försökt sitta lite för nära men det är ju bara bra att hon sejer till ifall hon känner att nån kommer för nära ☺ men hon blir där glatt och kommer hem glatt, en gång la hon sej ner och skrek då hon såg att jag kom, hon hade nånting på hälft och insåg att hon måste lämna det för det enda som lugnade ner henne var frågan "ville du bli och leka?"

Själv har jag ju mycky att komma in i, många nya boende och dom gamla är alla i betydligt sämre skick än för 2 år sen då jag senast varit där. Personalen är ju (dels) den samma iallafall och huset annars bekant fast det ju hänt många förändringar där också med rutiner, rutinerna lever så långt efter hurdant klientalet är.

Igår var en riktig maratondag, klo.7 åkte vi hemifrån till dagis och jobb, klo.15 sku vi vara hos rådgivningen och efter det på städjobbet, därifrån och handla till veckoslutet och hemma var vi klo.19, barnen hade ju fått mat medan jag städade men själv blev det bara mellanmålsaktiga mål efter lunch så mådde jätteilla, charlie önskade iallafall pizza så vi bakade en hawaij med oliver som extra och hade pizzakväll, där blev jag av med illamåendet. Lite kvällsbus i soffan och i säng, kan seja att vi alla somnade ganska snabbt, halv 2 vaknade jag och kröp under täcket med marcus 😀 är ju inte riktigt van med sånhäna dagar men det tar väl nån vecka så rullar det, dom undrade på alissas dagis om det är nånting speciellt när jag verkat lite distre på sista tiden, tycker jag varit som normalt men visst är det mycky just nu, nya rutiner både hemma och på jobb. Och sen ennu domhär extra jobben då, men allt är en vanesak.

Har iallafall mycky roliga saker på sikte, en hälsoförebild utbildning, en träning under och efter graviditet utbildning, en tjejmiddag och en personalfest. HUH! 😀 sen börjar resa till borgå rumban, har nu 4 helger inom 3 mån som vi skulle villa vara på plats i borgå, men det har jag ennu inte funderat på så mycket hur vi får ihop, en sak i taget 😊

Såhär ser vår morgon ut, soffmys med smörgås, jordgubbar och lasten areena. Nu skall jag klä på mej och börja baka, har en tårtbeställning till imorgon, ja ja sku sluta med dehär.....
Träna hade vi tänkt senare idag också men får se, alissa är lite varm och gnällig av gårdagens vaccin så kan vara att vi får ta en hemmadag, skönt det också men börjar kännas i kroppen att det är senast på måndag jag tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar