söndag 23 april 2017

pms

Vet inte om ja förut bara var omedveten om mej själv eller om jag bara glömt men efter att vi fick barnen har min pms skjutit i höjden, det handlar om ett par dagar, dagen före mens och första dagen ibland andra så det känns ju överkomligt men alltså humöret under domhär dagarna, irritation beskriver det nog väldigt bra, jag irriterar mej på allt och alla och kan inte hålla inne det eller vända energin som jag annars tycker att jag är ganska duktig på, jag exploderar, samtidigt som jag känner mej som världens sämsta mamma eller sambo eller vadsom.
Idag har jag och barnen varit borta hela dagen, såg marcus typ 10min på morgonen, när vi kom hem 19tiden och humöret lite lite förbättras sa jag att jag varit på så dåligt humör hela dagen och fick till svar "jag vet" jamen då e humöret dåligt om det märks på 40-70km avstånd för jag har intens ringt eller skrivit nånting under dagen!

Vätskefylld och svullen är jag också, visade min mage åt marcus ikväll och han undrade vad jag ätit, japp, sku man int veta bättre sku man nog tro att jag är gravid i v. 25.

Bläh, blir så irriterad på mej själv! Somatt det inte är jag utan nån liten pissmyra som tränger fram domhär dagarna medan mitt riktiga jag sitter fastbunden med munnen förtejpad i en knut och bara skäms och tycker synd om alla som måste stå ut med mej.

Nu ligger jag iallafall och hoppas på att dendär pissmyran ska vara borta imoron, en ny arbetsvecka framför.

Vi hade jomppa idag, det brukar ju kunna ta bort irritation och spänningar men nej, intens det! Lite glad blev jag endå när vi var klara och jag går till andra sidan var båda barnen står på händer mot väggen (fast sen blev jag irriterad när jag inte hann ta bild och alissa vägrade göra det pånytt), charlie hade dessutom lärt sej stå på huvet mot väggen, han var noga med att hakan ska ner mot bröste. Båda barnen älskar fananammas play it, under vissa pass har barnen alltså sitt egna pass, den som vill får vara med och leka olika lekar som har med rörelse att göra eller så har dom nån bana eller så provar dom bara på sånhänt allt möjligt, tror ja, ja e ju int med 😁

Vad fick det att lite vönda då? Tro det eller ej men en kanelbulle. I mattsons sa charlie plötsligt "oij va de doftar gott", följde doften och kom fram till johannas hembaktas kanelbullar, vi var påväg att gratta famo som haft födelsedag så jag tänkte att jaajaa, kund han nu verklugen sådär difta sej till det och vi nu endå ska fira så köper vi väl då, dom såg ju verkligen goda ut! Och jaa, humöret lättade lite efter dendär kanelbullen som jag njöt av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar