måndag 11 januari 2016

tillbaka till vardagen

Idag var det slut på jullovet för charlie. Skönt att komma tillbax till rutiner men lite motstridigt att packa iväg oss på mornarna, vår dygnsrytm är helt upp å ner och vi har legat och dragit oss i sängen till 10 nästan varge dag med den följden att charlie också somnat sent.

Största framsteget uder jullovet är nog att vi har en son med helt torr blöja, den är på på nätterna men alltid torr.

Lissusen lär sej mer och mer och är nu en riktig social liten filur, skrattar och lägger allt imunnen som hon kommer åt, rör sej runtomkring på sitt täcke på golve med hjälp av att rulla och har ett starkt temperament, älskar att vara i närheten av storabror som också så tycker om sin syster.

Igår blev det hockey come back för min del och det känns riktigt bra, roligt var det men mycky har jag att lära mej, cirkla bakåt sku jag villa lära mej, all skrinskoteknik egentligen.

Redo för dagis! Charlie sa idag att mamma får vänta hemma när charlie far till dagis, som vi sejer på kvällarna att charlie får vänta hemma när nån av oss far och träna :P 
När vi åkte iväg idag fick jag verkligen prova på tankens kraft, när jag stod där ute i snö "stormen" och grävde fram bilen kom tanken att varför? vi sku lika bra kunna ligga under täcker i värmen men böt ut den tanken snabbt till oij vad skönt med frisk luft och nu ska charlie få åka och leka med kompisarna i snön, det som han tycker så om! Direkt kändes det bättre! :)

Lissusen ligger ennu också och sover djupt så jag skall njuta av att helt för mej själv sitta med min smoothie framför nyhetsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar