tisdag 19 januari 2016

sony smartband 2

Har så länge snålats på ett aktivitetsarmband att nu måste jag bara beställa ett och igår kom det i postlådan! Mitt val blev sony smartband 2 swr12, ett vitt eftersom den var typ 50€ billigare än andra färger. Det som var viktigt för mej var pulsmätare och att den är vattentät så jag kan ha den med på vattenjumppan också. Härtills har jag varit nöjd, det är ingen "hifi" grej med lampor och skärmar och extra filiux utan ett band bara runt armen och så kollar man upp allt på telefon genom 2 appar. 

Det jag egentligen var mäst intresserad av är nätterna, har inte så stor koll på vad jag sysslar med och nattens resultat blev 3t10min djup sömn + 3t34min ytlig sömn, man såg dessutom exakt domdär 5 min som jag sprungit ner på pottan med charlie och när jag förmodligen haft alissa i sängen och ammat.

Sen ville jag veta lite effekten på träningarna, igår hade jag den på vattenjomppan och jag kunde se att i början och slutet av träningen hade jag betydligt högre puls än i mitten av passet, 171 hade jag maxpuls, medelpulsen minns jag int nu. Klockan mäter helatiden pulsen men när man skall träna skall man trycka på den enda knappen som finns så en liten lampa börjar blinka och då mäter den pulsen noggrannare vilket gör attman får ett nogrannare resultat.

En till sak var ju att försöka uppnå dagens mål, att få inspiration att stiga upp från soffan och röra på sej. Idag var stegen betydligt lägre än målet som jag la 10 000, det va man ska gå varge dag egentligen, 5400 steg har jag härtills gått men nu vet ja ju då att de gäller att gå mera och nu vet jag också att fast jag satt och vek byk och viftade med armarna räknar den inte det som att gå.

Den vet dessutom hur många minuter jag varit på facebook, kört bil, pratat i telefon m.m. Förstår inte hur den vet att jag kör bil?! 

Iallafall, härtills nöjd med mitt köp! :) Appen är också jätte enkel att använda och tilomed jag kom snabbt in i hur det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar