tisdag 13 september 2016

Höstens yoga

Idag började höstens yoga, min första "rena" yoga kurs. Var jätte orolig hur de sku vara, tycker det är så viktigt att direkt få en tillit och kontakt med instruktören eller läraren som det väl i yogan heter, på jumppa som jumppa, känner jag mej inte bekväm med instruktören får jag inte den förankringen som jag vill ha av träningen och jag blir mer bara stressad och besviken och jag slutar efter tre gånger. Dehär blev iallafall en positiv överraskning! 

Det stod i beskrivningen att hon bygger upp klasserna enligt deltagarna, jag hoppades på att dehär skulle bli veckans lugna återhämtningspass, avslappning och spänningsavsläppande, ett pass att bara andas ut till motsats mot dom mer fysiska passen. Åtminståne denhär första gången var just så, hon började helt från hatha yogans grunder, mycky andning och sådär passligt sega rörelser, mer rörlighet än styrka och med en ordentlig avslappning som avslutning. Dehär blir en perfekt motsats till resten av veckans träningar! Annars är det mycket "gå över bekvämlighetsgränsen" " inte känna efter så mycky utan göra iställe" och dehär var mycky " känn efter hur rörelsen känns i kroppen" "gör som det känns bekvämt för din kropp", tror det är bra att få så omväkslande träning som möjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar