måndag 12 september 2016

en vardaglig dag

Har fått för mej att vi måste börja ta vara på dagarna! Visst gör vi ju saker men jag måste börja njuta mer och lämna dendär tröttheten till kvällen, skärpa mej med att trött fräsa åt barnen och seja nej mamma orkar int nu när charlie vill göra nånting. Har iallafall lyckats bra och märker på charlie en skillnad fast skillnaden inte är såää stor i vardagen, men domdär små sakerna gör ju stor skillnad och han är så bra att läsa av sinnesstämningar.

Idag började dagen med träningar, dom har tillfälligt flyttat till en judosal och det tyckte ju charlie var roligt då det är mjukt golv och han hoppade ner från en bänk baklänges och med twist och framlänges och alla håll, sprang och kastade sej på golvet, hoppade på madrasser, hade riktigt roligt, han hittar mer och mer glädjen i att röra sej och lära sej saker med kroppen, han har på sista tiden fått ett tillit till sin kropp och lärt känna den bättre, fått mod till att prova nya saker efter att ha varit lite försiktig för nya saker.


 Efter jomppan brukar barnen få mellanmål och sen somna i bilen och sova vidare en stund när vi kommit hem men idag somnade alissa int alls så hon fick en lätt lunch (päron pro feel, naturell yoghurt och havreflingor)fort före hon stup somnade, charlie sov en stund i bilen men var så trött och hungrig så han fick sin favoritmat under filten framför emil i lönneberga, själv fixade jag en av mina favoritlunchar och så njöt vi 1 1/2 timme tills lillasyster vaknade och det var dags för mellanmål.


Sen var vi ut en stund, hämtade posten och lekte lite i sandlådan och sånt och så ville charlie rita så vi tog fram kritorna och jag plockade farm mina stemplar så charlie fick prova dom. Han har inte tidigare varit alls intresserad av att rita så de föreställer nånting men nu vill han rita allt möjligt, idag blev det en stege, många stenar, ett spöke och mamma, jag som så har väntat på huvudfotingar får nog fortsätta vänta för denhär pojken ritar först armar och ben, sen ett huve och tillsist en kropp i mitten, intressant att se hur han tänker när han ritar. Alissa hiffar nu int ennu helt dedär me ritande, sir frågande ut och tar åt sej 3 kritor i varge hand men me vill hon ju självklart vara! :D

Sen hängde vi alla upp en maskin byk, vek en omgång lakan..

Så börja klockan vara så mycky att marcus snart kommer hem så jag förberedd lite middagen medan barnen lekte/stred/hällde ut min vattenflaska i soffan.. idag blev det kycklingvraps med supergod stekt paprika/lök/chili grej, en av mina absoluta favoriter! :)

så var klockan ren 18.30 och barnen sku börja fixas i nattskick. klo.21 sov båda och jag fick min diska/plocka undan tid, gick i dushen då jag inte hunnit med det efter träningarna och satte mej i soffan. Nu har marcus just kommit hem och jag känner mej sådär trött som när man gjort saker och kroppen vill ha laddning men man kan känna sej nöjd.

En ganska vanlig dag blev det idag, såhär ser det ganska ofta ut, är så nöjd över att vi fått allt pusslat med pengar och annat att jag kan vara hemma ennu och njuta av mina småttingar och ha tid till mycky, fast tiden endå tar slut :D knapert blir de ju med alla utgifter huset bär med sej men såhär långt har vi ju fått det att gå runt, försöker sälja bort mycky onödigt som för små barnkläder och visst märks domdär några 10 lapparna som kommer in nu och då via det när det annars just och just går runt, en av bilarna fick vi ju också såld så för den pengen får vi nya vinterringar och andra större utgifter som kommer nu, saker tycks ha en tendens att ordna sej bara man lite planerar. Nu kommer jag igen in på helt andra saker! Ska nog seja hej åt marcus nu! gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar