torsdag 20 december 2012

undergång

jahha, jordens sista dag då, om den nu skall gå under imorgon. Själv tror jag inte på såndänt, men endå finns det alltid en liten baktanke att tänk om dom hade rätt denhär gången, tänk om stenen dom ristade in kalendern i inte bara tog slut. Eller så är det bara som en liten orsak till varför det är onödigt att julstäda eller varför man egentligen borde öppna paketen redan idag föratt det skall vara alls någon nytta med dom.

Dom jag tycker mäst synd om är nog barn som helatiden får höra omlika datum som jorden skall gå under på, tror det är många barn som har mardrömmar och är rädda, int kan ju barn veta eller förstå att allt det pratas om inte stämmer, kommer själv ihåg när jag var liten och jag hade hört talas om att en komet är påväg, jag var ju livrädd, hade ju sett på mumin.

Men va tror ni då. Går den under klo. 00.01 när det byter till 21, klo. 00.01 när 21 tar slut eller närsomhälst under den 21?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar