torsdag 25 maj 2017

stor flicka

Nu har alissa igen tagit ett steg mot att påriktigt bli en stor flicka. Häromkvällen bakanserade hon uppe på spjälkanten så då fick spjälsängen flyga ut och växasängen som stått och väntat komma in.
Första kvällen var hon arg som ett bi, "min min min!" Och pekade mit dörren där vi bar ut spjälsängen, nu efter några nätter har hon accepterat sin nya säng och springer glatt upp, tar en bok och lägger sej, "mamma täcke" och så vill hon bli intäckt, för att sen endå direkt sparka bort täcket.
Ord kommer det annars också sådär så man blir förvånad, somatt hon int is prata men sen ibland glömmer hon bort det 😅 bil, buss, traktor, cha nånting som betyder charlie, mamma, pappa, tack, hej, jacka, kakka, socka, achissa eller nånting liknande har också kommit nu annars kallar hon sej själv för min eller mimmi. Häromdagen visade hin på sin jacka och sa jacka och sen på charlies och sa takki, vettä sejer hon också när hon vill ha vatten och vill hon ha mjölk i flaska har hon ett eget ord till som är så konstigt att jag inte minns vad det är. Där inne sa hon en dag och visa peka in på avdelningen när jag hämtade henne från dagis och hon kom springande imot i tamburen.
Mycky egen vilja och hittar på bus, brukar se sur ut men man ser i mungipan om det är surt eller om hon skoijar och påriktigt sku villa skratta.

Dom sku så villa siva tisammans men de blir ju bara bus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar