onsdag 17 maj 2017

blandat babbel

Hemmaförmiddag förekvällsjobbidag, dom dagarna timmarna räcker till för jag barnen till 10 till dagis då dom har morgonsamling, en bra början på dagen och jag får tid för byk, städ och att andas ut lite. Skön dag då vi får vakna i lugn och ro och äta frukost tisammans för att sen utan stress åka iväg till dagis, när jag kommer hem sover barnen oftast så det är ju lite synd att det inte blir tid på kvällen men den tiden tar vi ju igen andra dagar.





Igår var en likadan dag, då åt jag frukost i lusthuset och somnade... :D sov en timme och satt sen igång med att städa kallverandan, vi har en tendens att slänga ut allt skrot där bara tills det ser ut som en avsjälptningsplats. Nu är det iallafall upprätt och vi har en lite trevligare ingång. Lite blommor och sånt har också fått sina platser och nu vågade jagoffra några tomat och några chili och paprikaplantor och flyttade ut, inatt överlevde dom men väntar nog ennu lite på att flytta ut allt, längtar efter det för känns somatt dom tar upp hela huset just nu, i borgå köptejag dessutom lite sommarblommor då dom var betydligt billigare än här så dom står också och väntar på lite mer värme. Idag sku det vara meningen att få upprätt lite i resten av huset men det känns hopplöst, har samlats såndäna högar igen med papper och tidningar och grejer som ingen vet om det ska sparas eller var.

I lördags var jag på tjejmiddag, en "jag vill känna er bättre" middag, jätterolig och modig idee! Ingen kände alltså riktigt varann men där lärde vi ju känna och planerar redan att träffas igen! Fast vi bott här länge nu så inte har vi ju sådär helt kommit in, visst har vi ju hittat både vänner och bekantskaper men man kan alltid ha några vänner till! :)

Dehär gänget busar på, Alissa blir bara mer och mer envis och har en vilja av stål,vilket vi får höra från dagis typ dagligen också :D jag ser det endå som en bra sak, hon hinner nog lära sej att behärska det ennu och det handlar egentligen alltid om henne själv, hon styr inte över andra utan vet vad hon själv vill, vill hon inte äta äter hon int, vill hon inte leka leker hon int, vill hon inte vara i famnen är hon int, det går lixom int att ändra på hennes beslut och ja, det är en bra egenskap trots att det kan bli ganska tungt för den som försöker styra upp dagen. 

I söndags hade jag mitt sista städpass, skönt att nu ha träningen just som träning, att vea att nu tränar jag och sen får jag åka hem, inte behöva tänka att jag skall orka städa ennu två timmar efter passet, då kan jag också ta ut mej mer.

Trodde jag åtminståne :D Första passet utan städning och alissa vägrade vara på play it alltså barnens jomppa då det inte är mammapass som barnen är med. Charlie fick lyx då han var enda på plats och fick två st. ledare för sej själv, han hade haft så roligt men denhär fröken sku vara med mamma punkt slut.... Fick tislut göra passet tillslut i cafe då det var sprakar och slag och jag inte ville att hon skulle vara ivägen för andra eller få en spark i huvet, nå de gick ju bra de också då man ser scenen bakifrån där. Ett foto lyckades hon också ta då jag försökte att hon sku se på youtubeklipp så hon sku sitta stilla :D


Nåja, nu ska jag fortsätta med mitt städande tills jag skall på jobb! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar