söndag 3 juli 2016

Fiskekväll

Lördag då, egentligen sku marcus semester ha börjat men iställe jobbar han ennu nästa vecka då dom fick någo överraskningar på jobbet, gör nu int så mycky, han e ju längre sen ledi :)

Lördag kvällen till ära gick vi hela familjen ner till hamnen för att meta, en fisk i storlek av en akvariefisk och en abbore för liten för att ta till vara blev vår fångst, däremot tycktes masken smaka gott för den försvann helatiden, så vi som hade hoppats på att få grilla fisk ikväll fick nöja oss med korv. Mysit endå att meta lite fast alissa tyckte det var helt onödigt och charlie ville hem då de int kom fisk :D 

Imorgon ska de tränas, känner en såndän olust i kroppen helatiden då jag slappat till mej så efter midsommar... Nu har jag iallafall bestämt mej för ett nytt mål och skickat iväg det! Kort fattat skall musklerna bli mer synliga, speciellt arm och rygg/axlar sku jag villa få fram och i höst skall jag vara i sånt skick att jag kan konsentrera mej så mycky som möjlit på skrinskotekniken på träningarna istället för att försöka orka igenom hela träningen. Så nu sku de vara att bara börja, nu har jag bestämt mej och då vet jag att jag också klarar det de stora problemet just nu är väl det att det inte är ett måste, bara nånting jag skulle villa så när domdär sommarfrestelserna som glass, vin, cider, chips, lite för mycky mat medan man umgås kommer blir det tufft att avstå men egentligen, när man sitter där, varför int iställe dricka ett glas citronvatten iställe för dendär cidern? Grejen är ju endå bara att man lärt sej att man ska dricka eller äta nånting, int föratt dedär ontttiga sku vara gott. Förövrigt har jag nu kommit till den punkten att jag känner mej nöjd med min kropp, den är inte perfekt men jag kan känna mej fullt bekväm fast de korvar sej här å där, sådär helt ärligt bekväm. Endå har det nu blivit lite som en hobby dehär, roligt att pressa sej själv och se hur kroppen förändras och känna hur måendet är så mycky bättre då man håller sej till planen.

2 kommentarer:

  1. Marianne hälsa att du ser mycket yngre ut nu. 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så nu sir folk att va e de för tonårsmamma :D de va no en gubbe som så chockad ut en da när ja kom me alissa å så kom charlie lite efter, han så länge å så märkt han no att ja märkt de så sa han någo att han undra hur många ja rikit kan ha :D

      Radera