lördag 16 juli 2016

Blandat babbel

Lite instagrambilder ska ni få, så de blir väl lite dubbelt för många... 
Iallafall, har min familj här till på onsdag och härtills har vi redan hunnit med en hel del.

Igår regnade det och mellan skurara blev pilhäcken klippt och under en skur plockade jag hallon till efterrätten i växthuset, dom har spridit sej dit när vi inte använt växthuset på några år, det är tyvärr i så dåligt skick att vi får bara riva det, bara vi hnner..

Torsdag var en dag på stan, vi gick lite i butiker och på loppis och på kvällen sålde vi på loppiset på torget, 65€ fick vi sålt för denhär gången, hade hoppats på 100€ men det var väl lite högt tänkt... Blir nog iallafall ennu en gång i sommar för det är ganska mysigt, tycker om att sälja själv framför bordsloppisar, det är så bra stämning och folk blir så glada över sina fynd på sånhäna loppisar, har ju ganska mycky babykläder som jag säljer så roligt att se när gravida par gräver och hittar allt möjligt och man riktigt sir hur dom drömmer sej till babyn :)
Själv fyndade jag en klänning och mamma köpte ettpar nya farkkun åt mej från kappahl, båda i storlek 34, tror nog de va någo fel på storlekana för aldri att ja annars ha fått på någo i den storleken :D båda ble iallafall favoriter! Klänningen är den på bilden, en långklänning i en av mina favoritfärger! Ska visa nån annan dag byxorna också, blev lite inspirerad av jessi att skriva ett stil inlägg, jag har ju ganska många stilar fast jag ganska snabbt vet vad jag tycker om i butiken :)
Förresten, visst kan man liiite liiite börja urskilja att det finns nån slags muskler på mina armar? Iallafall om man lite inbillar sej :D denhär veckan har nog maten blivi helt hursomhälst, MÅST skärpa mej om ja nånsin vill komma dit jag VILL komma....

Barnen dom busar på och njuter av uppmärksamheten av mommo mofa och morbror. Alissa har riktigt börja lära sej att ge tillbax och på senaste tiden har det blommat ut en tös med rejält med skinn på näsan, det går inte att trampa henne på tårna int! Tilome så hon kan ge stryk åt storabror! :D

Dagarna framöver är det inplanerat bl.a. jomppa, bastubad, vandring på geta bergen och packning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar