fredag 17 juni 2016

Veckans bilder

Här ska ni få en hög bilder hullerombuller från denhär veckan. Förra veckan var vi i borgå och denhär veckan har gått åt till att packa upp, byka, landa.

Vädret är ju som kännt int de bästa så de ha vari mycky innerid, en mycky nöjd flicka som själv tagi sej upp i soffan.

Touhutäti, nt så lätt att få en bild på henne :D

Charlie tycker om att fota "mamma sitt där me lissa så tar ja en bild"

Idag hoppade vi över dagsvilan med charlie i hopp om att nattningen sku vara över före midnatt....

På måndag var det fint väder, då var vi ute hela dagen typ och så plockade vi in så gott doftande blommor, syrener och lupiner, provade någo nässpray som faltist funkar och nu kan kag igen andas! Dom som träffat mej dom senaste veckorna vet att jag suttit och flåsat och andats från bara munnen igen och snytit mej i ett, nu är det över!

"Mamma stå där med lissa så tar jag en bild"

Av mina sommarfavoriter <3

Det har ploppat upp en sånhän i blomrabatten, många knoppar har den ennu dessutom :)

På måndag plockade vi rabarber med charlie, paraplyn, det blev en knäckig rabarberpaj och en sur rabarberkräm.

En favorit på gården, dom är så ståtliga och massiva, sku nog villa ha en till pion nånstans.

Hittade så sköna shorts att ha såhär hemma och på stranden i sommar, billiga var dom också! Kom fram till att jag måste köpa någo nya, dom gamla var typ alla i st.44, dom byxorna jag senast köpt var 38, shortsen tror jag var 40... Så jaaa... Dom gamla hölls int riktit upp :D lite tar de nog i huve att hamna köpa nya kläder när plånboken just nu skriker tom...

Sommarflickor :)

Nattningana på senaste har varit en pina... De är så ljust att vi varit färdiga 23 tiden, ibland senare... Så dendär tiden där på kvällen som ibland känns att får hushålle och förhållande att överleva har blivit noll...

Min vackra solstråle <3

Och en till vacker solstråle som också är min <3 en liten herreman som är mitt inne i nån frågeålder, allt är vaför, hur, vem, när, vadå... Roligt att han är nyfiken och lär ju sej saker med att fråga men ibland när de int mera finns någo svar och han vill ha ett svar blir de lite jobbit :D så stor har han iallafall blivi nu plötslit och när de gäller trots är vi i en riktigt lugn period nu, han lyssnar och kan förstå varför han måste någo fast han int sku villa, han tycks njuta av sommarlov och vill hälst bara vara ute helatiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar