onsdag 12 september 2012

Min lediga dag

Dagen blev väl lite annorlunda än planerat igen... Först låg jag och mös med caesar till halv 1, sen tog jag svampkorgen, svampboken och mössan och iväg till skogen för att jaga svamp. De finns så många vackra färger i skogen nu och jag som är sån höstmänniska, njöt för fullt! Gick omkring där i nästan 3 timmar ( kan man räkna det som träning? ;p kanske int...) sen hem och rensa vad jag hittat. Försökte gemföra svamparna jag hittade med svamparna i boken och det gick väl ganska bra, tog med dom jag tyckte stämde med beskrivningen och inte liknade för mycket någon giftig. Alla vita svamppar lämnade jag ifred!! På kvällen blev det iallafall svampsmörgåsar och sallad med kräftstjärtar och honungsmelon till middag :) skall mog igen någon dag ut i skogen nu när jag hittat bra ställen :) här får ni en liten bildbomb av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar