torsdag 8 juni 2017

Mamma på rymmen

På torsdag natt reste jag iväg mot borgå, oij va svårt att int avslöja nånstans då jag endå är ganska aktiv på insta och så, på lördag var det nämligen dags för möhippa så ville hålla resandet hemligt för att int avslöja allt.

Sov bättre än på länge i hytten och vaknade pigg och glad, åt frukost och tittade lite i taxfreen var jag äntligen hittade det perfekta läppstiftet!

Fredagen spenderades på lunch med mamma och syrran, en tupplur på soffan och på kvällen kom jessi och nannu (helt själva utan barn och karar) på lite ost och vinkväll, jag hade köpt brie, marmelad och rosee men dom hade ju kassarna fulla med grejer då dom kom så vi hade nog att äta (fast jag traditionsenligt kastade ett glas vin över bordet och dränkte hälften)! 😁

Vi satt och pratade till midnatt och efter det satt jag ennu på bastun och njöt en stund där. 

På lördag var det träff hos hanna klo.10, vi fixade brunch och brudnäbbarna åkte iväg till skolan där hanna hade avslutning, dom gömde sej där tills hanna kramat glad sommar till alla sina elever för att sen kidnappa den blivande bruden.



Vi åt brunch och drack mimosa tills vi nästan sprack, sen kom det en kvinna som sålde vuxenleksaker, själv har jag varit på några så det var inte nånting nytt men för många tror jag det var första partyt och mycky skratt och funderingar blev det 😁

Efter dehär fanns det lite små uppgifter på stan för att sen åka vidare till kraftverk, där hade vi en rolig hopptimme med allt möjligt, själv landade jag på nacken i en hoppkullerbytta och blev feg, men provade nog på det mästa endå.

Vidare till bastun var vi badade, åt, spelade dryckesspel och bara umgicks. Efter det till kliffa & klubi, en ny bar som var riktigt i min smak! Lite äldre medelålder, bekant musik, både pub och diskosidor och bra dricka! Där trivdes vi nästan till stägning. Trodde aldrig vi skulle orka så länge!


Kvällens outfit och vessaselfie, nya läppstiftet också, såå nöjd!😎

På söndag fick jag vakna helt i egen takt och på eftermiddagen bar det av mot siljaterminalen, stockholmskryssning bara mamma och döttrar, så sällan vi gör nånting bara vi.
På söndag blev det buffe, lite drinkar, dansade gjorde vi lite och så såg vi showerna, efter midnattsshowen for vi endå och sova för att orka nästa dag i stockholm. 


Till någon frukostbuffe orkade vi inte stressa utan vaknade i lugn och ro, knaprade lite mellanmål i hytten och letade fram ett cafe i land, cafe string blev det och en god laxpaj.

I stockholm blev det inte dedär vanliga h&m efter h&m på drottninggatan utan istället tog vi tunnelbanan till södermalm och gick igenom säkert 7 second hand butiker för att sen lite titta i vanliga butiker. Roligt med lite omväxling och så hade vi ju sandra som bott i stockholm med som guide!

Tibax på båten åt vi i hamburgarbaren och så gick vi omkring i butiker, ute på däck var det en snäll kvinna som erbjöd sej att ta ett foto på oss.
Klänningen hittade jag i en second hand butik, supernöjd med den!

En man från sydkorea kom och ville ta en bild med oss, vi måste ha sett så väldigt exotiska ut. När han hörde att vi var från finland blev han riktigt glad, det var ju dit han var påväg!! (Påriktigt då?? 😅) sen ville han att jag tar bild på bilden för att också få den, mamma och sandra trodde att han ville ha mitt telefonnummer 😅


Som avslut ennu en drink före jag och sandra hoppade av i matiehamn.

Alltså sånhänt borde man ju göra oftare, ta egen tid och bara träffa vänner, slappa och ha det roligt. För oij vad det gör mycky att bara få gå efter sej själv några dagar! Visst fick jag lässamt efter barnen men joo, ja kund slappna av och tänkte inte helt varge minut på dom, bara varannan 😉 
Och vetni mammor har också rätt att ta egentid, så självklart som det låtet är det inte det för alla.

När jag kom hem väntade ett städat hus, två sovande barn och en halvsovande kar att bara krypa under täcket med! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar