måndag 12 juni 2017

Vak

Idag på morgonen går jag av vak, vakar egentligen inte men nu blev det ett vakpass, helt skönt med lite variation emellan men ska nog bli skönt att övergå till det vanliga! Till skillnad från förut då jag bara sov hela dagen efter ett vak får jag nu inte sova och sen på natten blir det tungt att hålla ögona opp. Första morgonen hade jag just somna så spydde alissa på mej, då hade hon blivit med kvällsvällingen i sängen och druckit upp den på morgonen, nåå marcus tog lissa och lakanen och jag fick bädda rent, förövrigt har jag vaknat pigg en gång i timmen, nog somnat om snabbt men tror inte jag kommit till denddär djupa sömnen.

Iallafall, trots jobb har jag ju fått lite tid med familjen också, på lördag vaknade jag klo.14, åt frukost och så åkte vi och handla, snabb middag och vila en stund. Idag hade vi en riktig njutardag, vaknade klo.14 igen och fixade frukost åt oss alla, så klo.15 åt vi tillsammans långfrukost i solen, eller vad det nu var för dom andra 😁 sen lite trägårdafix, middag och iväg, usch vad dagarna går snabbt!

Lite bilder från idag.

Charlie var påväg att fiska och grävde efter mask.

landet är nu rensat och mycky väger ren fint.

Bl.a. redisorna är fina, alissa spottade och hade sej när hon smaka, det var inte gott 😁

Frukost 😊

En sånhän bild fick jag skickad till mej idag. Frågade av charlie vad det är "en apa" och alissa "kråka", japp, söt är hon (troligtvis hon) iallafall och senare i sommar kommer hon troligen flytta till oss. Charlie har döpt henne till Batman, så nu är vi minsann könsneutrala 😉 i veckan kommer vi få träffa henne, spännande att se vad barnen sejer, tror inte riktigt dom förstått.

Sitter för tillfället och väntar på andra plåten morots semlor från ugnen, olyckssemlorna, jag som tänkte vara snäll och baka nybakt åt dom gamla till frukost, hittade ett paket jäst i frysen och var lite orolig över om det jäser, nå de gjorde dom men nu har dom fastnat i pappret, hur?? Aldrig hänt förut..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar