måndag 27 augusti 2012

i vinter

håller på och funderar på vinterns resemål, eftersom jag märkt att jag blir så gråtig på vintrarna tror jag att jag behöver planerade saker att vänta på :) just nu fundera vi på en resa till lappland, en vecka i en mysig liten stockstuga med bastu och grillplats. Kanske en husky åkfärd och bara slappande och pulkkaåkande och korvgrillning och varm choklad och snö och en ren vill jag se. är riktigt ivrig. Frågan är bara vilken stuga vi vill välja, priserna ligger på ca. 400-800 per vecka så man kan hitta en ganska förmånlig endå om man väljer av dom billigare (200€ påmann för en veckas resa + bensin och sånt då tycker jag är ganska okey) Och dessutom har jag aldrig ens varit så högt upp i finland som halvvägs ens... Domhär enligt mej nästan lapparna som vi lärt känna här konstaterade att jag har ett såkallat stadiseeende på världen som var typ helsingfors och ring 3. Väntar iallafall på att få se en annan del av mitt hemland :) Dessutom vill marcus som är en lite udda resare också till lappland. Perfekt!
(och så har jag en liten greij jag lovat åt en söt tant för nåt år sen nämligen att springa barfota över finland/sverige gränsen så som hon gjort, nu kan jag inte historia, men typ när gränsen öppnades efter kriget)





2 kommentarer:

  1. låter roligt :) vi har fundera fara på skidresa på vintern, nästan samma sak :) fast ja tycker de e ondöigt dyrt att fara bara 2 stycken :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. men de e de som e greijen, bara vi i en öde stuga :) int e de ju dyrare en hudan annan resa somhälst, sku vi fara tip ti medelhave sku de kosta mer, å dehär e mer vi :)

      Radera