torsdag 28 juni 2012

Känner mej duktig

Har nu 2 dagar följt viktväktarnas poäng metod, tror jag är en sån som behöver nåt litet stöd i vad och hur mycket jag skall äta, annars äter jag vadsomhälst. Har iallafall gått jättebra, får äta 25 poäng till dagen översatt ungefär 1250 kalorier till dagen, sådär cirka. Det är ju ingen kalorimängd man skall fortsätta med men det är viktnedgångs kalorimängden för mej uträknat från vikten, arbetets fysiska tyngd, ålder m.m. Gillar iallafall systemet :) motionerar man får man extra poäng men faktiskt ganska lite, äter man färre poäng en dag får man äta fler en annan dag, alltså vet jag att det blir fest på veckoslutet kan jag spara en bunt poäng :) räknade inte ihop poängen för idag förrän nu och var rädd att jag hade överskridit dem men nej, har 5,5 poäng i min poängbank, kommer att måst äta ennu kvällsmål nog, är superhungrig, och för engångs skull skulle faktiskt något så hälsosamt som blomkål smaka, fast blomkål smakar alltid åt mej... Men ändå... De positiva är att blomkål innehåller 0 poäng :) just nu tvinnar min värld ganska mycket runt mina poäng.. Men jag har nånting att sträva efter som ni nog får veta i sådär september om det blir som planerat, fast jag ren berättat det för ganska många :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar